یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 5 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۰:۳۶:۳۰

قراردادهای کشف نفت و گاز ٩ میلیارد دلاری مصر
ایران دریلینگ: سخنگوی وزارت نفت مصر اعلام کرد که این کشور در حال کار روی قراردادهای کشف نفت و گاز به ارزش ٩,٢ میلیارد دلار است. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از سایت شانا، وزارت نفت مصر اعلام کرد که پس از جذب حدود ٢,٩ میلیارد دلار سرمایه برای کشف نفت و گاز در مصر و تنها ظرف یک سال، قاهره در حال کار و فعالیت روی سه قرارداد بزرگ نفت و گاز به ارزش کلی ٩.٢ میلیارد دلار است. به گفته وی، مصر از ماه نوامبر سال ٢٠١٣ میلادی، ٥٣ توافقنامه جدید به ارزش حدود ٢,٩ میلیارد دلار را با شرکت‌های بین‌المللی برای کشف نفت و گاز نهایی کرده است. این سخنگو ادامه داد که سه توافقنامه دیگر نیز به ارزش ٩,٢ میلیارد دلار در حال بررسی است. وی جزئیات بیشتری در این باره ارائه نداد.

شرکت‌های بزرگ نفتی انی ایتالیا، بی پی انگلیس، شرکت انگلیسی-هلندی شل و توتال فرانسه طی ماه گذشته میلادی از امضای قراردادهای جدید اکتشافی با مصر خبر داده بودند. مصر در ماه ژانویه گذشته تنها ١٥ قرارداد جدید اکتشافی امضا و دو قرارداد دیگر را اصلاح و مناقصه‌های بزرگ واردات ال ان جی را از روسیه و الجزایر نهایی کرد. مصر با جمعیت ٨٦ میلیون نفری برای تولید برق به شدت به گاز نیاز دارد، اما به دلیل نبود پایانه‌ای برای فراورش ال ان جی و تبدیل دوباره این ماده به گاز، با مشکل روبروست. با این حال، پس از دو سال تاخیر، مصر بالاخره قرارداد با شرکت هوگ ال ان جی نروژ را برای یک مخزن شناور ذخیره‌سازی گاز و واحد تبدیل دوباره ال ان جی را به گاز نهایی کرد. انتظار می‌رود که این پایانه تا پایان ماه مارس آینده به بهره‌برداری برسد.


  کد خبر : 589
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :